شورای اسلامی شهر یزد و سازمان تعاون روستایی در زمینه ایجاد مراكز عرضه محصولات كشاورزی همكاری می‌كنند

یزدفردا:طی نشستی با حضور رییس شورای اسلامی شهر یزد و مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد طرفین بر توسعه تعاملات و همكاری در راستای ایجاد مراكز عرضه و تنظیم بازار محصولات كشاورزی تأكید كردند.
بنا به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد: در این جلسه كه در محل سازمان تعاون روستایی استان یزد برگزار شد ابتد مدیر این سازمان به معرفی اجمالی شبكه تعاونیهای روستایی و كشاورزی پرداخت. وی گستره خدمات شبكه تعاونیهای روستایی را قبل، حین و بعد از تولید محصول دانست و افزود تعاونیهای روستایی و كشاورزی برگرفته از مشاركت 120 هزار نفر از مردم روستایی و كشاورز در سراسر استان است. جهان آبادی تامین نیازمندیهای مردم روستا، توزیع سوخت و نهاده‌های كشاورزی، خرید و بازار رسانی محصولات كشاورزی را از اهم وظایف و رسالتهای شبكه تعاونیهای روستایی و كشاورزی توصیف كرد.
وی با برشمردن تولیدات عمده استان نظیر شیر، گوشت مرغ، خیار سبز، فرآورده های لبنی، انار و... بازاررسانی محصولات كشاورزی را جزء دغدغه اصلی تولید كنندگان دانست و با اشاره به ضابطه‌مندی تعاونیهای روستایی و كشاورزی در قالب برنامه عملیاتی اظهار داشت: این تعاونیها نقش موثری در تولید و بازاررسانی محصولات كشاورزی دارند. وی رویكرد تعاونیها را مبتنی بر بازاریابی و بازاررسانی و ایجاد مراكز عرضه محصولات كشاورزی و همچنین حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی عنوان كرد وكمبود نقدینگی را مانع بزرگی در این راه دانست.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان با بر شمردن توانمندیهای استان در تولیدات كشاورزی گفت: نبود زیر ساختهای لازم جهت نگهداری، فرآوری، ذخیره سازی و عرضه محصولات كشاورزی چالشی عظیم در مسیر تنظیم بازار این محصولات است. وی با اشاره به پتانسیل های بالقوه تعاونیهای روستایی در تنظیم بازار خواستار مساعدت شورای اسلامی شهر یزد در تامین زیر ساختها، صدورمجوزهای لازم برای تغییر كاربری و واگذاری مكان ها و محلهایی به تعاونیهای روستایی و كشاورزی در شهرهای مختلف جهت ایجاد مراكز عرضه و بازارچه های محلی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز تعامل دوسویه شورای اسلامی شهر و سازمان تعاون روستایی را به نفع آحاد جامعه و به سود طرفین دانست و با اشاره به محدود بودن قدرت خرید مردم، راه اندازی مراكز عرضه محصولات كشاورزی را در راستای تامین رفاه آنها و برقراری اعتدال نسبی ضروری توصیف كرد. محمد فقیه خراسانی توسعه فعالیتهای مشترك فیمابین دو دستگاه را خواستار شد و اظهار داشت شورای اسلامی شهر یزد آماده هرگونه همكاری و همراهی با شبكه تعاونیهای روستایی در راستای تأمین رفاه مردم است. وی واگذاری زمین در امام شهر و آزاد شهر و دیگر مكان های جمعیتی شهر یزد را بلامانع دانست و گفت موضوع را از طریق شورای اسلامی شهر یزد بررسی خواهیم كرد.
در این جلسه مدیر عامل اتحادیه شركتهای تعاون روستایی شهرستان یزد به عنوان نماینده سازمان تعاون روستایی جهت پیگیری مصوبات جلسه و توسعه ارتباطات و تعاملات دو دستگاه معرفی شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا